rss kanál
Kategorie článků

Eurotour Contest Slovakia F3F Open 2011, Donovaly

Publikováno 28.06.2011 v kategorii soutěže, 0 komentářů

Tak se nás zase ve dnech 24.6. - 26.6. sešla na Slovensku pěkná partička svahařů. Byl nás takový středoevropský mix. Kluci ze Slovenska, Rakouska, Polska i Čech. Na poslední chvíli si pár pilotů rozmyslelo svou účast, a celkem bylo tedy 22 pilotů. Tento počet je na svahovou soutěž neobvykle nízký.

Ubytování klasika pod kopcem u lanovky, co by Zlatý bažant doletěl. Na kopec ráno lanovkou a odpoledne zase dolů. Skupinová cena obousměrné jízdenky za necelá 4€. Zábavní park kolem spodní stanice lanovky je schopen zaměstnat celou rodinu i na prodloužený víkend. Jinou kapitolou jsou ceny v tomto parku. Co mohu srovnávat, nemálo převyšují podobné atrakce u Nás. Pomalu i já ale začínám chápat, že jsou někdy chvíle, kdy jste ochotni dát cokoli za hodinku klidu, během které, si  Vaše ratolest někde spokojeně pod dozorem hopsá.

Předpověď počasí slibovala na Pátek vítr 4-6m/s a vcelku teplo. Nakonec bylo zataženo až polojasno s mírným severním větrem. Časy byly závislé na aktuálních podmínkách, které se velmi lišily. Dolétala se kompletní 3 kola.

V Sobotu nám od rána parádně foukalo na kopci bylo jen 6 °C. Během dne se oteplilo ale celý den se honily mraky s vodou, občas vykouklo i sluníčko.  Vítr parádní mezi 8-12 v nárazech 15m/s. podmínky byly stabilní a velice vyrovnané.  Údolí naplněné čerstvým severním prouděním bylo tentokrát spravedlivé a nechalo vyniknout technice pilotáže. Celkem se dokončilo 5 kol.

Páteční počasí bylo slunečné a s větrem 2-6m/s. Při těchto podmínkách je soutěžení na severní straně veliká loterie.
Jak jsme létali? Celá soutěž se nesla ve znamení testování nových strojů v naší výpravě. Radek létal s novou poletuchou Pike Precision, která hodně voní novotou. Letadlo je to dle mého názoru perfektní a pokud se poladí styl pilotáže s přihlédnutím k zachování energie, rozhodně bude konkurencí strojům FS-3/4. Celkové čtvrté místo je toho dokladem. Jarda ladil FS 3, kterého má velmi krátce a pořádně si s ním zalétal až na závodech, dostával ho postupně do ruky a až na detaily létal dobře. Oba kluci udělali veliký krok do neznáma a zjišťují, že nová generace letadel klade odlišné nároky na pilotáž i seřízení. Už se těším na Stinger od V.V. Porovnání bude velice zajímavé. Abych nezapomněl, Mirek si koupil Fiat.  Co se týká dalšího umístění, tak jsme si vedli vcelku slušně a naše výkony, až na ty mé, nevybočovaly z normálu. Radkovi a Jardovi se dařilo docela dobře a skončili hned za triem Gaubatz, Holbfer, Ziegler...jen M. Máslo se mezi ně vetřel. Nebudu snad ani plýtvat řádky na moje vystoupení. Jen podotknu, že jsem létal už i lépe. Zlanařili jsme i Libora Geislera, pro kterého to byla v podstatě první zahraniční soutěž. Škoda jen, že jsme jeho Vikinga poladili až v sobotu večer. V neděli mu chodil už lépe, ale 2 kola na zlepšení výsledku už bylo málo.

Pořadatele používali během soutěže nový automatizovaný systém, který pracoval naprosto spolehlivě. U každého závodníka stačilo jen zmáčknout tlačítko prac. čas a následně start (při odhodu) nadále si to vše měřilo, počítalo a hlásilo samo, ovlivňováno jen bázovými rozhodčími a sudím na bezpečnostní linii, který pomocí tlačítka vkládal i penaltu -100b, která se ohlásila spolu s časem po 10tém průletu. Po dokončeném kole z krabičky ve velikosti cca 250x200x80 vyjela výsledková listina včetně aktuálního pořadí ve formě účtenky z kasy. Po každém kole každý věděl, jestli si polepšil či pohoršil. Odkaz na logy z jednotlivých kol najdete na www.f3x.sk. Rakušáci museli výrobce přímo ukecat, aby jim ho vyrobil, cena 2000€. Velice pěkné zařízení, u jehož vývoje někdo opravdu myslel.

Byla to povedená soutěž, kterou ovládl tým Rakousko (Holbfer, Gaubatz, Ziegler) - veliká gratulace. Kluci jsou dnes jinde než zbytek Evropy a pokud někam dorazí na závody, je možné považovat 4. místo jako malé vítězství. Naše umístění - R. Plch 4. místo, J. Vojta 6. místo, M. Trsek 11. místo, T. Winkler 15. místo, F. Kalenský 18. místo a L. Geisler 19. místo. Nejrychlejší čas soutěžě 39.73s letěl Martin Ziegler v 8. kole. Děkuji pořadatelům za pěknou soutěž.

Celkové výsledky zde a fotky od Tomáše Winklera zde.

Autor: Filip Kalenský
Foto: Tomáš Winkler, Libor Geisler

Komentáře:
rss kanál






© 2011 F3F.cz