rss kanál
Kategorie článků

MS F3F Dánsko 3.- 9.10.2016

Publikováno 20.09.2016 v kategorii soutěže, 15 komentářů
V Pátek jsme měli sraz u Dana v Brandýse. Na cestu jsme zvolili Seata Alhambru. Její velikost je absolutně ideální pro tři piloty a všechen proviant.  
    

V kostce: dva sudy po 15ti litrech, čtyři nová letadla na prodej, našich 10 modelů na závody, oblečení pro všechny podmínky a jídla jako pro armádu. Prostor auta nebyl využit na 100% ale tak akorát, kdy nehrozilo poškození modelů. Cesta jako vždy 1100km, 12hod přes celou noc. Ráno v 6 brzdíme před kempem a parazitujeme na místní Wifině a záchodech. Píšeme klukům ze Slovače, jestli spí. Kluci Nás ochotně pozvali do jejich pronajatého domu a pohostili kávou. Po pár příjemných chvilkách jedeme na kopec, kde byl vyhlášen první závodní den předzávodu. Kluci ze Slovenska na závod nejdou, jsou letově uspokojení z týdenního tréninku na místních kopcích a nechtějí si své pocity znehodnotit čekáním na vítr, který dle předpovědi dnes být opravdu neměl. Odlétala polovina startovního pole a šmitec. Vítr ustal. Soutěž rozpuštěna. Po závodech jsme se jeli ubytovat. Baráček pěkný.

Předpověď na zítra je nedobrá, hodně vody. Uvidíme. Odjíždíme na přejímku modelů návrat domů okolo 22hod...

Neděle

Ráno v 7 budíček, snídaně a v 8 jedeme na kopec. Kopeček je to pěkný, jen nefouká a když tak zprava. Po pár minutách máme 3m skoro rovně na kopec. Kopec nemá rovnou hranu ale levá báze má převýšení cca 10 a pravá 15m . Z leva do prava je to hodně do kopce.
 


Vítr se postupně lepší. Pro ilustraci, první letěl P.Rondel za 77sec a ke konci kola byly lepší časy okolo 55sec. Tak to je když se postupně rozfoukává v nárazech i na 9m/s. První kolo bylo tedy dokončeno, protože ze soboty se počítala jen třetina kola a budou tedy z prvního kola 3 tisícovky. Druhé kolo se zrušilo pro intenzivní déšť. za zmínku jistě stojí jak nám naložil Martin Z. s Lukasem G. My se ale nedáme tak lehce. dnes nás čeká slavnostní vyhlášení v 16hod a také manager meeting od 19 hod. Odpoledne bude tedy náročné. Letadla a sebe musíme usušit. 
Dle předpovědi zítra bude okolo 10m/s na ten samý kopec a nemá pršet. Začneme tedy MS

První den

Začínáme MS. Dnes se odletala 4 kola. Pokud si prostudujete výsledky na oficialním webu, je Vám jasné jak na tom jsme. Radek super. Jirka velmi dobře a mě se dnes nepovedlo nic o co jsem se pokusil- tragedie. Dnes velmi dobrý kopec cca 30m vysoký. Vítr hodně zprava. Chodily z moře bubliny. Prostor pro přistání byl vytyčen ve velmi turbulentním místě. Pokud mohu odhadnout cca 20 modelu bylo poškozeno během přistání. Pár lidí dostalo nulu, protože se jim model zastavil některou částí mimo vytyčený prostor a hodně pilotů dostalo "sejftynu" behem letu. Vítr se pohyboval celý den mezi 13-17m/s. Svahařský ráj. Rozdíly ve vzduchu byly veliké. Většina startovního pole se vešla do 5ti sec. Normální časy mezi 36-42 sec. krásné létání. Zítra pojedeme na kopec, na kterém se létalo v Neděli. Snad se nám povede lépe.  Po deseti hodinách na kopci jsme úplně na pokraji svých sil. Pokoušíme se to zlomit vodkou s tabaskem.. zatím se to daří.... 
výsledky

Druhý den


Máme za sebou druhý den. Bylo to opravdu náročné. Měli jsme světlejší okamžiky i ty opačné.  První (5) kolo se začalo na kopci Vigso. Vítr 4- 10m/s.  Na tomto kopci se létala předsoutěž. První kolo bylo bez věších problémů. Pak to začalo. Tým USA dal v Pondělí protest na kolo č.2, který napadl špatné zvonění. Týkalo se to signálu z B báze, který přišel cca 1 sekundu po prolétnutí bází a při opětovné otočce Kyle Poulson roznesl  model o svah. Jury uznala protest na základě důkazu (videozáznam) a celé kolo bylo zrušeno. Byl to pech, v tom kole jsme z Radovanem letěli 40s, což nebylo špatné. Hůř na tom byl Jirka, tomu byl zrušen čas 37s což bylo 5. místo v kole. A ještě hůř na tom byl Antek, Polský junior, tomu zrušili čas 35 sec - 989b. Škoda. Kolo se tedy létalo znova.
Radek dneska válel. Látal dobře, měl dobré vzduchy a celkově se posunul na 5. místo. Super výsledek. V pozadí jeho výkonu je sajftyna při posledním kole kde letěl fenomenálních 42 sec. Super den s malinkým mráčkem.
Jiří se dnes posunul dozadu ve výsledkovce, za což může anulování druhého kola. Pak létal jistě, s rozvahou. Znáte ho, je to pohodář s nadhledem.
A nakonec to nejhorší… já. To zase byl den. Za dominantu tohoto dne z mého pohledu bych označil mojí nulu v kole č. 6. Při startu, přišel náhlý náraz větru a Radkovi otočil letadlo v ruce. (video na trubce) Následný hod v noži do 2m vzdáleného roští naštěstí nebyl zakončen zničením letadla, nula to byla ale jistá. To se stává. Musíme jít dál. Holt už neškrtám pilotní chyby ale nulu ze startu. Velké štěstí, že letadlo je celé. V dalším kole sekám v super vzduchu a následně sekám větvičky na stromě čas 52s.- trága, holt sem chtěl moc dohnat tu nulu.. Během těchto dvou kol absolutně ztrácím šance na umístění v první polovině startovního pole. Posledním kolem si v pěkném vzduchu malinko lepším den. Je to ale malá záplata na veliký průser. Asi začnu věřit na karmu, tohle už není normální, na co šáhnu to se po..re. Hodně lidí si všímá, jak mám vypečený týden a chodí mě podpořit. Prý se to zlomí. Doufám…
Celkem tento den hodnotím jako úspěšný protože se Radek posunul a na bednu to má kousek. Nebýt sejftyny byl by druhý (dostal záhlavec). V týmech mu to s Jirkou strašně kur..me. Zítra to má zesilovat, těšíme se na větrný den. Na prvním místě Helge. Bezpečně s geniálním pilotním stylem a také štěstím na vzduch. Držte Radkovi i Nám palce, teď lejeme a zítra zase do nich!.

 

Třetí den (Středa)

Po ranní klasice sraz na kopci. Ten dnešní byl vzdálen cca 2km od toho včerejšího a natočen na SV. Vítr od rána stabilních 10-13m vydržel celý den a k večeru ještě zesiloval. Ve vzduchách byly veliké rozdíly i když všem foukalo stejně. Celkem se odlétalo 5 kol. Pokud se zamyslíme, odletělo se cca 300 letů. Jedno kolo trvalo jen něco málo přes hodinu a půl. Úžasný pořadatelský počin. Smekám klobouk. 

Radek malinko odcouval v celkovém pořadí na 10. místo a rukama to nebylo. Vzduchy lepší průměr. Bohužel chytil 49s a zrovna na 36s.
Jirka si pohoršil, vzduchy nic moc ale jednou 41s dobrý čas ho usvědčil v tom, že to jde, jen to chce větší kliku.
Já jsem si to dneska zase užil. Pár časů lepší průměr ale ty ostatní byl boj s bočákem. Kdybych věděl, jak mi bude přát počasí, vyslal bych sem místo sebe Těpéro. Dále bych se k tomu nemá smysl vyjadřovat. Modří již vědí. Jako příklad uvedu jeden můj vypečený let za „bezrukým“ pilotem, který letěl za 37s. Můj následný let se podobal pokusu o let v brázdě po Boingu s výsledkem 47s, což byl jeden z nejhorších výsledků v kole a bili mně i „sekáči“.  Holt mám štěstí v lásce.

Za zmínku stojí konec posledního kola, kde se intenzivně zlepšily podmínky. Poslední cca 10 lidí v kole letělo pod 40 sec.  Hned po sobě letěl Helge 35s a Lukas 36s. To byly jízdy na absolutní hraně pilotních (lidských) možností. V jejich letech byla robotická přesnost. To se musí vidět. V 19:45 je naplánován technický meeting pro TM jednotlivých reprezentací. Omlouváme se s ohledem na plán projednávaných bodů. Byly by to dvě hodiny zabitého času. Zítra zase do nich.

Předpověď na zítra je ještě o 5m/s lepší. Čekají nás tedy nárazy okolo 20m/s. 
Omlouváme se za výpadek webu.

 

Čtvrtý den (Čtvrtek)

Předpověď se vyplnila, fouklo celý den 20m/s. kopec stejný jako včera. Odlétala se 4 kompletní kola a půl kola k tomu. Podmínky opravdu nahraně. Přistání nebylo tak složité ale teren, do kterého posadíte model s maximální možnou vahou nahrával častým poškozením. S váhou 4,5 – 5,0kg dle plochy stačí zachytit o keřík a trup rozloupnete jako sirku. Hodně pilotů dneska na 4 kola potřebovalo víc letadel. Jedinou destrukci modelu během letu si zapsal L. Gaubatz, který si škrtl během soutěžního letu o kopec, letadlo na kaši.

Dnes se nám létalo dobře ale bylo to jako na houpačce, někdy lepší, někdy horší. Radek se stále drží na dostřel těm nejlepším. Polepšil si i Jirka. Já jsem si dnes výrazně polepšil díky vyhranému kolu č. 16. Jásot je ale předčasný. Letěl jsem i půl kola. To ve výsledkách nenajdete. Teda já to půlkolo vlastně neletěl. Během houpáku jsem přistál, nechtěně. Letadlo 4.5 kg střemhlav z cca 12m jsem vedl cca 2m nad kopcem a během mžiku mně náhlý poryv větru přibil k zemi. Letadlo absolutně bez poškození , to sem se zase předvedl. Musím uznat, že u Nového Pitbulla stáli všichni svatí.

 

Pátek

Vítr 12-17m/s, kopec stejný jako včera. Celkem 4 a půl kola. Celkem tedy máme 21kol. Ráno byla docela zima.  Hned po příchodu na kopec jsme se dozvěděli, že team Rakouska dal protest na rozdělení kola ve Čtvrtek. Protest byl oprávněný, rozdělení kola bylo proti regulím. Pořadatel s dobrou vírou chtěl udělat alespoň půlku kola. Protest byl zamítnut z důvodu pozdního podání, což moc dobře nechápu, když byl napsán během inkriminovaného kola. Rozhodnutí Jury bylo nezvratné a zdůvodnění: protest nebyl podán co nejdříve, jak je možné. Pokračovalo se tedy dolétáním poloviny kola.
Dnes množství poškozených modelů narůstalo. Největší ránu předvedl zase Lukas Gaubatz kdy s modelem při osmém průletu škrtl o zem. Měl rozletěno na cca 35sec. Samolot totálně na kaši. Zapsal tedy další nulu.
My jsme se všichni propadli o pár míst. Radek si jednou posekal a spolu s jednou arktickou termikou měl dva špatné časy. Jirka zůstal na stejném místě jako včera. Já jsem měl průměrné časy a povedlo se mi nalomit trup v místě hlavice. Pád dolu výsledkovou listinou je zapříčiněn včerejší nulou, která se promítla až dnes. Takže super den. V týmech jsme ze včerejšího 6. místa odcouvali na 8. Velikou změnou je vedení v závodě. Helge vedl od prvního dne. Poslední tři dny kdy hodně fouká ho pomalinku stahoval Tofu. Dnes se mu posledním kolem povedlo svého kolegu z reprezentace sesadit. Zítra by se mohl odlétat dvě kola, malinko nás straší předpověď. Snad nezmokneme.  Boj o vedení bude vrcholit. Celkem náskok prvního po 21 kolech činí pouhých 8 bodů!
Dnes tedy opravit co půjde aby bylo zítra s čím létat..

 

Sobota

Vítr o síle 8-12m/s.  a kopec Vigso, už se na něm létalo. Podmínky velice rozdílné. Odlétáme poslední 3 kola mistrovství. Špatnými vzduchy Helge ztrácí šanci na první místo. Holt i tohle je sport. My s Jirkou v poslední rundě sekáme, abychom podtrhli náš výkon.  Radek průměrné lety.  „Hvězdou“ posledního dne je Lešek (PL) ten v posledních třech kolech rozbijí dva modely a stejnou pilotní chybu (sek a otáčka proti kopci do stromu).  Poslední let už neletěl, prý aby měl doma ještě letos s čím létat. V 15hod balení a přesun domů, balíme a chceme mít na ráno již vše připraveno. V 7 vyhlášení v 25 km vzdáleném Vigso. Pořadatelům se povedl nevídaný kousek a to celých 24 kol, což je najvíce za historii MS F3F. Nešlo to samozřejmě bez obětavé práce organizačního týmu, kterému pomáhali piloti z Polska, Nemecka, Dánska, Norska. Nekdy to neměla jednoduché ani Jury, jejímž členem byl Tomáš Bartovský, který zastupoval FAI, dekoroval nejlepší a otevíral a následně uzavíral MS. Vyhlášení má vždy po takto důležitém závodě svou atmosféru a jen účest bývá velikým zážitkem.  Juniorským mistrem světa se stává Antek Kania (PL) kluk s velikou budoucností. V týmech 3. Dánové, 2. Francouzi, 1. Německo.

Na celkovém třetím místě se umístil P. Rondel (FRA), 2. místo Helge Borchert (GER) a Mistrem světa F3F pro rok 2016 se stal Torsten Folkers (GER).
Naše výprava předvedla výkony, které rozhodně nekorespondovaly s průběhem celého roku a se soutěžemi, které jsme v nabitém roce absolvovali v rámci přípravy právě s ohledem na MS. Říká se: „štěstí přeje připraveným“ po materiálové stránce jsme neponechali nic náhodě. S létáním to nebylo tak slavné. Chyběl nám čtrnáctidenní intenzivní trénink před MS. Bohužel s ohledem na naše rodiny a povinnosti v zaměstnáních jsme nebyli schopni podobnou přípravu realizovat. Chyběla nám nůše sportovního štěstí ale i přes to jsme si atmosféru MS řádně užili a nenechali jsme se zlomit. Postupový klíč pro účast na MS je tvrdý, stojí moře času a finančních prostředků, hodně pilotů chtělo reprezentovat  Naší zemičku. Nám se to povedlo a budeme na to dlouho vzpomínat.

Vylétali jsme celkové 8. místo v týmech. Jednotlivci: Radovan Plch úžasné 11. místo, Filip Kalenský 26. A Jiří Souček 30.

Chtěl bych tímto poděkovat:
Našim rodinám a kamarádům za podporu.
Tomáši Winklerovi za zapůjčení stanu, bedny atd.
Václavu Vojtíškovi za pomoc před MS a fin. dar.
Svazu modelářů České republiky za zajištění Naší účasti

fotky z vyhlášení přidány

Výsledky komplet po 24 kolech na F3XVault

text:
Filip Kalenský

Komentáře:
rss kanál






© 2011 F3F.cz