Předpověď na zítra je nedobrá, hodně vody. Uvidíme. Odjíždíme na přejímku modelů návrat domů okolo 22hod...
Vítr se postupně lepší. Pro ilustraci, první letěl P.Rondel za 77sec a ke konci kola byly lepší časy okolo 55sec. Tak to je když se postupně rozfoukává v nárazech i na 9m/s. První kolo bylo tedy dokončeno, protože ze soboty se počítala jen třetina kola a budou tedy z prvního kola 3 tisícovky. Druhé kolo se zrušilo pro intenzivní déšť. za zmínku jistě stojí jak nám naložil Martin Z. s Lukasem G. My se ale nedáme tak lehce. dnes nás čeká slavnostní vyhlášení v 16hod a také manager meeting od 19 hod. Odpoledne bude tedy náročné. Letadla a sebe musíme usušit.
Dle předpovědi zítra bude okolo 10m/s na ten samý kopec a nemá pršet. Začneme tedy MS
Začínáme MS. Dnes se odletala 4 kola. Pokud si prostudujete výsledky na oficialním webu, je Vám jasné jak na tom jsme. Radek super. Jirka velmi dobře a mě se dnes nepovedlo nic o co jsem se pokusil- tragedie. Dnes velmi dobrý kopec cca 30m vysoký. Vítr hodně zprava. Chodily z moře bubliny. Prostor pro přistání byl vytyčen ve velmi turbulentním místě. Pokud mohu odhadnout cca 20 modelu bylo poškozeno během přistání. Pár lidí dostalo nulu, protože se jim model zastavil některou částí mimo vytyčený prostor a hodně pilotů dostalo "sejftynu" behem letu. Vítr se pohyboval celý den mezi 13-17m/s. Svahařský ráj. Rozdíly ve vzduchu byly veliké. Většina startovního pole se vešla do 5ti sec. Normální časy mezi 36-42 sec. krásné létání. Zítra pojedeme na kopec, na kterém se létalo v Neděli. Snad se nám povede lépe. Po deseti hodinách na kopci jsme úplně na pokraji svých sil. Pokoušíme se to zlomit vodkou s tabaskem.. zatím se to daří....
výsledky
Máme za sebou druhý den. Bylo to opravdu náročné. Měli jsme světlejší okamžiky i ty opačné. První (5) kolo se začalo na kopci Vigso. Vítr 4- 10m/s. Na tomto kopci se létala předsoutěž. První kolo bylo bez věších problémů. Pak to začalo. Tým USA dal v Pondělí protest na kolo č.2, který napadl špatné zvonění. Týkalo se to signálu z B báze, který přišel cca 1 sekundu po prolétnutí bází a při opětovné otočce Kyle Poulson roznesl model o svah. Jury uznala protest na základě důkazu (videozáznam) a celé kolo bylo zrušeno. Byl to pech, v tom kole jsme z Radovanem letěli 40s, což nebylo špatné. Hůř na tom byl Jirka, tomu byl zrušen čas 37s což bylo 5. místo v kole. A ještě hůř na tom byl Antek, Polský junior, tomu zrušili čas 35 sec - 989b. Škoda. Kolo se tedy létalo znova.
Radek dneska válel. Látal dobře, měl dobré vzduchy a celkově se posunul na 5. místo. Super výsledek. V pozadí jeho výkonu je sajftyna při posledním kole kde letěl fenomenálních 42 sec. Super den s malinkým mráčkem.
Jiří se dnes posunul dozadu ve výsledkovce, za což může anulování druhého kola. Pak létal jistě, s rozvahou. Znáte ho, je to pohodář s nadhledem.
A nakonec to nejhorší… já. To zase byl den. Za dominantu tohoto dne z mého pohledu bych označil mojí nulu v kole č. 6. Při startu, přišel náhlý náraz větru a Radkovi otočil letadlo v ruce. (video na trubce) Následný hod v noži do 2m vzdáleného roští naštěstí nebyl zakončen zničením letadla, nula to byla ale jistá. To se stává. Musíme jít dál. Holt už neškrtám pilotní chyby ale nulu ze startu. Velké štěstí, že letadlo je celé. V dalším kole sekám v super vzduchu a následně sekám větvičky na stromě čas 52s.- trága, holt sem chtěl moc dohnat tu nulu.. Během těchto dvou kol absolutně ztrácím šance na umístění v první polovině startovního pole. Posledním kolem si v pěkném vzduchu malinko lepším den. Je to ale malá záplata na veliký průser. Asi začnu věřit na karmu, tohle už není normální, na co šáhnu to se po..re. Hodně lidí si všímá, jak mám vypečený týden a chodí mě podpořit. Prý se to zlomí. Doufám…
Celkem tento den hodnotím jako úspěšný protože se Radek posunul a na bednu to má kousek. Nebýt sejftyny byl by druhý (dostal záhlavec). V týmech mu to s Jirkou strašně kur..me. Zítra to má zesilovat, těšíme se na větrný den. Na prvním místě Helge. Bezpečně s geniálním pilotním stylem a také štěstím na vzduch. Držte Radkovi i Nám palce, teď lejeme a zítra zase do nich!.
Po ranní klasice sraz na kopci. Ten dnešní byl vzdálen cca 2km od toho včerejšího a natočen na SV. Vítr od rána stabilních 10-13m vydržel celý den a k večeru ještě zesiloval. Ve vzduchách byly veliké rozdíly i když všem foukalo stejně. Celkem se odlétalo 5 kol. Pokud se zamyslíme, odletělo se cca 300 letů. Jedno kolo trvalo jen něco málo přes hodinu a půl. Úžasný pořadatelský počin. Smekám klobouk.
Radek malinko odcouval v celkovém pořadí na 10. místo a rukama to nebylo. Vzduchy lepší průměr. Bohužel chytil 49s a zrovna na 36s.
Jirka si pohoršil, vzduchy nic moc ale jednou 41s dobrý čas ho usvědčil v tom, že to jde, jen to chce větší kliku.
Já jsem si to dneska zase užil. Pár časů lepší průměr ale ty ostatní byl boj s bočákem. Kdybych věděl, jak mi bude přát počasí, vyslal bych sem místo sebe Těpéro. Dále bych se k tomu nemá smysl vyjadřovat. Modří již vědí. Jako příklad uvedu jeden můj vypečený let za „bezrukým“ pilotem, který letěl za 37s. Můj následný let se podobal pokusu o let v brázdě po Boingu s výsledkem 47s, což byl jeden z nejhorších výsledků v kole a bili mně i „sekáči“. Holt mám štěstí v lásce.
Za zmínku stojí konec posledního kola, kde se intenzivně zlepšily podmínky. Poslední cca 10 lidí v kole letělo pod 40 sec. Hned po sobě letěl Helge 35s a Lukas 36s. To byly jízdy na absolutní hraně pilotních (lidských) možností. V jejich letech byla robotická přesnost. To se musí vidět. V 19:45 je naplánován technický meeting pro TM jednotlivých reprezentací. Omlouváme se s ohledem na plán projednávaných bodů. Byly by to dvě hodiny zabitého času. Zítra zase do nich.
Předpověď na zítra je ještě o 5m/s lepší. Čekají nás tedy nárazy okolo 20m/s.
Omlouváme se za výpadek webu.
Čtvrtý den (Čtvrtek)
Předpověď se vyplnila, fouklo celý den 20m/s. kopec stejný jako včera. Odlétala se 4 kompletní kola a půl kola k tomu. Podmínky opravdu nahraně. Přistání nebylo tak složité ale teren, do kterého posadíte model s maximální možnou vahou nahrával častým poškozením. S váhou 4,5 – 5,0kg dle plochy stačí zachytit o keřík a trup rozloupnete jako sirku. Hodně pilotů dneska na 4 kola potřebovalo víc letadel. Jedinou destrukci modelu během letu si zapsal L. Gaubatz, který si škrtl během soutěžního letu o kopec, letadlo na kaši.
Dnes se nám létalo dobře ale bylo to jako na houpačce, někdy lepší, někdy horší. Radek se stále drží na dostřel těm nejlepším. Polepšil si i Jirka. Já jsem si dnes výrazně polepšil díky vyhranému kolu č. 16. Jásot je ale předčasný. Letěl jsem i půl kola. To ve výsledkách nenajdete. Teda já to půlkolo vlastně neletěl. Během houpáku jsem přistál, nechtěně. Letadlo 4.5 kg střemhlav z cca 12m jsem vedl cca 2m nad kopcem a během mžiku mně náhlý poryv větru přibil k zemi. Letadlo absolutně bez poškození , to sem se zase předvedl. Musím uznat, že u Nového Pitbulla stáli všichni svatí.
Vítr 12-17m/s, kopec stejný jako včera. Celkem 4 a půl kola. Celkem tedy máme 21kol. Ráno byla docela zima. Hned po příchodu na kopec jsme se dozvěděli, že team Rakouska dal protest na rozdělení kola ve Čtvrtek. Protest byl oprávněný, rozdělení kola bylo proti regulím. Pořadatel s dobrou vírou chtěl udělat alespoň půlku kola. Protest byl zamítnut z důvodu pozdního podání, což moc dobře nechápu, když byl napsán během inkriminovaného kola. Rozhodnutí Jury bylo nezvratné a zdůvodnění: protest nebyl podán co nejdříve, jak je možné. Pokračovalo se tedy dolétáním poloviny kola.
Dnes množství poškozených modelů narůstalo. Největší ránu předvedl zase Lukas Gaubatz kdy s modelem při osmém průletu škrtl o zem. Měl rozletěno na cca 35sec. Samolot totálně na kaši. Zapsal tedy další nulu.
My jsme se všichni propadli o pár míst. Radek si jednou posekal a spolu s jednou arktickou termikou měl dva špatné časy. Jirka zůstal na stejném místě jako včera. Já jsem měl průměrné časy a povedlo se mi nalomit trup v místě hlavice. Pád dolu výsledkovou listinou je zapříčiněn včerejší nulou, která se promítla až dnes. Takže super den. V týmech jsme ze včerejšího 6. místa odcouvali na 8. Velikou změnou je vedení v závodě. Helge vedl od prvního dne. Poslední tři dny kdy hodně fouká ho pomalinku stahoval Tofu. Dnes se mu posledním kolem povedlo svého kolegu z reprezentace sesadit. Zítra by se mohl odlétat dvě kola, malinko nás straší předpověď. Snad nezmokneme. Boj o vedení bude vrcholit. Celkem náskok prvního po 21 kolech činí pouhých 8 bodů!
Dnes tedy opravit co půjde aby bylo zítra s čím létat..